Uwaga studenci!
Nieprawidłowości związane z przebiegiem zajęć zdalnych możecie zgłaszać korzystając z tego linku
Wszystkie zajęcia zdalne powinny się odbywać za pomocą aplikacji Google Classroom oraz / lub Google Meet (w tym celu Uniwersytet Zielonogórski tworzy dla pracowników konta Elearningowe o końcówkach @g.elearn.uz.zgora.pl).
Używanie kont prywatnych w systemie Google dla prowadzenia zajęć zdalnych nie jest dopuszczalne.
Uprzejmie przypominamy Państwu, że każdy Wykładowca UZ zobowiązany jest do posiadania skrzynki mailowej na serwerze naszej uczelni (w przypadku pracowników Instytutów skojarzonych z naszym Wydziałem to skrzynka mailowa z adresem o końcówce @wnb.uz.zgora.pl). Jest to niezbędne dla uruchomienia konta E-learningowego. Jeżeli nie posiadają Państwo jeszcze takiego adresu służbowego, to prosimy o wypełnienie, wydruk i podpisanie wniosku ze strony Centrum Komputerowego UZ (jako jednostkę należy wybrać Wydział Nauk Biologicznych), wersję zeskanowaną którego trzeba następnie wysłać na adres admin@wnb.uz.zgora.pl w celu założenia konta mailowego (informatyk przekaże wniosek do podpisu Dyrektorowi INB).
Drugim krokiem uruchomienia zajęć zdalnych (kiedy użytkownik już posiada aktywną skrzynkę służbową (czyli, o końcówce @wnb.uz.zgora.pl) jest logowanie na konto pracownicze PracNet (strona główna UZ: https://www.uz.zgora.pl -> menu „Pracownicy” -> System DZIEKANAT logowanie pracownika).
W przypadku utraty logina lub hasła do systemu PracNet, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Studentów.
Podstawowe opcje zarządzania zajęciami zdalnymi znajdą Państwo w menu Elearning. Właśnie tam tworzy się konto Google'owskie (o końcówce @g.elearn.uz.zgora.pl). Istnieje tam m.in. ważna możliwość stworzenia wirtualnych E-klas (przycisk „Załóż nową klasę” naprzeciwko przedmiotów Państwa na liście zajęć). Dla każdego przedmiotu musi być założona swoja E-klasa, którą następnie trzeba przypisać do planu zajęć (przycisk „przypisz do planu” - pozwoli to studentom zobaczyć linki na zajęcia prowadzane przez Państwo na stronie ogólnego planu uczelni).
W przypadku wykładów zaleca się stworzenie stałego linka Google Meet w odpowiedniej E-klasie (system Google Classroom).
Dla prowadzenia zajęć zdalnych polecamy przeglądarkę internetową Google Chrome. Użytkownik musi być zalogowany na stałe w systemie Google z loginem i hasłem stworzonymi na drugim kroku (hasło można zmienić na koncie pracowniczym PracNet; login też tam można zobaczyć, to adres mailowy o końcówce @g.elearn.uz.zgora.pl (na przykład: j.kowalski@g.elearn.uz.zgora.pl)).
Krótki poradnik z obrazkami w formacie PDF
*** Ściąga na wstęp. Zaleca się pobrać i wydrukować. ***
Niżej podajemy instrukcje ze strony Działu Kształcenia UZ:
Załączniki:
* Komunikat Prorektora nr 1 z 20.04.2020r.
* ZAJĘCIA W TRYBIE ZDALNYM - INFORMACJE DLA STUDENTÓW: Jak wziąć udział w szkoleniach?
lp. | nazwa szkolenia | link do nagrania |
---|---|---|
III edycja szkoleń | ||
1 | Google Hangouts Meet – wideokonferencje online | https://drive.google.com/file/d/132EqX4XQ305ySbrENJ_Uz6js93pkZSxi/view?usp=sharing |
2 | Google Classroom – system e-learningowy | https://drive.google.com/file/d/1GvuZvNr9cCGYWdPZIZhWaRLhZTTX5Lw-/view |
3 | Google Classroom – weryfikacja wiedzy studentów | https://drive.google.com/file/d/1qxMw1Ges-iY8GM0CZ48JVCFsMjwv18e_/view?usp=sharing |
II edycja szkoleń | ||
1 | Google Hangouts Meet – wideokonferencje online | https://drive.google.com/file/d/1y2LLsTB4UCZMyJRRpBfet5sNcILBqFQR/view?usp=sharing |
2 | Google Classroom – system e-learningowy | https://drive.google.com/file/d/1f7nrhTz4-da0GDXo4ukj-L1K1oy96u57 |
3 | Google Classroom – weryfikacja wiedzy studentów | https://drive.google.com/file/d/1tBO1fZNUwqMS5ycRtejVPgacIkeSbqOk/view?usp=sharing |
Weryfikacja zdalna wiedzy studentów odbywa się poprzez aplikacje Google Classroom w ramach pakietu G-Suite. Uprasza się Państwa o zapoznanie się z instrukcjami na stronie Działu Kształcenia UZ: